Η αντιπαράθεση ανάμεσα στη Fiat και το κεντροαριστερό συνδικάτο Cgil, προσλαμβάνει, στην Ιταλία, όλο και μεγαλύτερες διαστάσεις. Ο διευθύνων σύμβουλος της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, Σέρτζιο Μαρκιόνε, ζήτησε από τους εργαζόμενους στην ιστορική βιομηχανική μονάδα του Μιραφιόρι, έξω από το Τορίνο, να δεχθούν αναθεώρηση των συμβάσεων εργασίας τους. Η στρατηγική είναι ανάλογη με εκείνη που υιοθετήθηκε στο Πομιλιάνο Ντ΄Άρκο, κοντά στη Νάπολη.
Η εργοδοσία, με το νέο συμβόλαιο που επεξεργάσθηκε, επιθυμεί να ...
«ξεπερασθούν» οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας, θέτοντας νέους όρους και κανόνες: τρεις βάρδιες αντί για δυο, με τις πόρτες της βιομηχανίας να παραμένουν ανοικτές και το Σάββατο. Προβλέπεται, επίσης, μείωση του φαινομένου των αναρρωτικών αδειών πριν ή αμέσως μετά τα Σαββατοκύριακα και κατά την περίοδο των εορτών, αύξηση των υποχρεωτικών υπερωριών και περιορισμός, κατά δέκα λεπτά, του διαλείμματος που δικαιούται ο κάθε εργαζόμενος. Όπως συνέβη και στο Πομιλιάνο, στο Μιραφιόρι τα συνδικάτα έχουν διχασθεί. Οι συνδικαλιστικές οργανώσεις Fim, Uilm, Fismic και Ugl τάχθηκαν υπέρ της νέας συμφωνίας, ενώ η Fiom, που ανήκει στο μεγαλύτερο συνδικάτο της Ιταλίας, το κεντροαριστερό Cgil, την απορρίπτει.Αύριο και μεθαύριο πρόκειται να οργανωθεί «δημοψήφισμα»,με το οποίο οι εργαζόμενοι στην βιομηχανική αυτή μονάδα,θα πρέπει να δώσουν το «πράσινο φως» ή να καταψηφίσουν τη νέα συμφωνία και όλες τις αλλαγές που συνεπάγεται. Ο Σέρτζιο Μαρκιόνε, κατέστησε σαφές ότι σε περίπτωση αρνητικού αποτελέσματος, η βιομηχανία του Μιραφιόρι θα κλείσει και η Fiat θα μεταφέρει την παραγωγή σε άλλη χώρα, η οποία θα προσφέρει ευνοϊκότερες συνθήκες.
Η γραμματέας του συνδικάτου Cgil, Σουσάνα Καμούσο, απαντώντας στον επικεφαλής της αυτοκινητοβιομηχανίας του Τορίνο, υπογράμμισε ότι «η Fiat συνεχίζει να αποκρύπτει μεγάλο μέρος από τις λεπτομέρειες του όλου σχεδίου της. Η κυβέρνηση της το επιτρέπει, διότι αντί να κάνει, όπως θα έπρεπε, την δουλειά του, στηρίζει τη μείωση των δικαιωμάτων των εργαζομένων».Από χθες, οι εργάτες της Fiat που υποστηρίζουν το «όχι» και εκείνοι που τάσσονται υπέρ του «ναι» στο δημοψήφισμα, άρχισαν να μοιράζουν πληροφοριακό υλικό, στην είσοδο της ιστορικής αυτής βιομηχανίας. Δεν έλειψαν στιγμές έντασης, με λεκτικές συγκρούσεις και διαξιφισμούς ανάμεσα στα μέλη των διαφόρων συνδικαλιστικών οργανώσεων.
Αρκετοί εργάτες που έχουν πλέον συνταξιοδοτηθεί, και θέλησαν να επιστρέψουν στην κεντρική πύλη του Μιραφιόρι για να συζητήσουν με τους συναδέλφους του, εξέφρασαν «όλη τους την πικρία, για μια πραγματικότητα που διχάζει, πλέον, μεγάλο μέρος από όσους απασχολούνται στην μονάδα αυτή παραγωγής της Fiat». Σύμφωνα με τις προβλέψεις, αν η ψήφος ακολουθήσει τη συνδικαλιστική ταυτότητα των εργαζομένων, το «ναι» στην συμφωνία, θα πρέπει να υπερισχύσει. Οι σχολιαστές υπογραμμίζουν, όμως, ότι αυτό που πρέπει να αποφευχθεί, είναι μια ακόμη βαθύτερη ρήξη ανάμεσα στα συνδικάτα, με τυχόν συνέπειες στην ευρύτερη κοινωνική πραγματικότητα, σε μια φάση οικονομικής, αλλά και πολιτικής αβεβαιότητας.
No comments:
Post a Comment