Σήμερα με διάφορες ακριβές τεχνολογίες (Υβριδικά μοντέλα, Start/Stop, Ηλεκτρικά μοντέλα κ.λπ) οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να μειώσουν κατά το δυνατόν την κατανάλωση των μοντέλων που παράγουν όπως επίσης και τους εκπεμπόμενους ρύπους. Υπάρχουν όμως βασικοί τρόποι να μειώσει κανείς την κατανάλωση του αυτοκινήτου του σε μεγάλο ποσοστό αρκεί φυσικά να ακολουθήσει μερικές οδηγίες ιδιαίτερα σημαντικές που κατά καιρούς έχουμε επισημάνει σε τούτο εδώ το Blog.
Έτσι, λοιπόν:
Η οδήγηση θα πρέπει να γίνεται με "απαλό" πόδι στο γκάζι και διατηρώντας κατά το δυνατόν σταθερή την ταχύτητα του αυτοκινήτου σε χαμηλές στροφές κινητήρα. Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε ότι η καλύτερη σχέση απόδοσης κινητήρα και κατανάλωσης καυσίμου επιτυγχάνεται ανάμεσα στις 2.000 - 2.500 στροφές το λεπτό. Η μεγαλύτερη δυνατή σχέση στο κιβώτιο κατά τη διάρκεια κίνησης είναι ...
και η οικονομικότερη. Από κει και πέρα οι συνεχείς επιταχύνσεις και τα φρεναρίσματα αυξάνουν την κατανάλωση και θα πρέπει να τα αποφεύγουμε. Όταν επιταχύνουμε ο κινητήρας δουλεύει σε πιο υψηλές στροφές καταναλώνοντας περισσότερη βενζίνη, ενώ όταν διατηρούμε σταθερή ταχύτητα αυτό δε συμβαίνει.Εξοικονομούμε ενέργεια και δεν φθείρουμε άσκοπα τον κινητήρα όταν οδηγούμε με χαμηλές στροφές και τη μεγαλύτερη δυνατή σχέση στο κιβώτιο. Επιβραδύνουμε ομαλά αφήνοντας το γκάζι (ενώ κρατάμε την ταχύτητα στο κιβώτιο). Εξασφαλίζουμε μειωμένη κατανάλωση και φυσικά έχουμε λιγότερη φθορά στα λάστιχα και στα φρένα. Όλα τα παραπάνω στοιχεία οδήγησης όχι μόνο μειώνουν την κατανάλωση και τους ρύπους αλλά συμβάλλουν επίσης σημαντικά στην ασφάλεια στο δρόμο, στην ομαλή ροή της κίνησης αλλά και την ασφάλεια των επιβατών.
Άλλα σημαντικά σημεία:
• Αποφεύγουμε τα περιττά βάρη, σχάρες, μπαγκαζιέρες και οτιδήποτε άλλο αυξάνει την κατανάλωση.
• Συντηρούμε τον κινητήρα (πχ η έγκαιρη αλλαγή λαδιών με το σωστό τύπο λιπαντικού αυξάνει την απόδοση και το χρόνο ζωής του.
• Ελέγχοντας τακτικά την πίεση των ελαστικών, εξασφαλίζουμε ιδανική πρόσφυση και σωστή κατανάλωση.
• Θέτουμε τον Υπολογιστή ταξιδιού στη ρύθμιση «κατανάλωση»
• Στις μεγάλες ταχύτητες συμφέρει περισσότερο να έχουμε κλιματισμό παρά ανοικτά παράθυρα τα οποία αυξάνουν την αντίσταση του αυτοκινήτου και μειώνουν την αεροδυναμική του.
No comments:
Post a Comment