Thursday 10 February 2011

Απόσυρση: Τί ακριβώς γίνεται με τα οφέλη από τον Φόρο Πολυτελείας και τα Τέλη Ταξινόμησης. Ποια αυτοκίνητα "πριμοδοτούνται" και με ποια κριτήρια...


Στην τελική ευθεία εισήλθε το θέμα της απόσυρσης παλιών αυτοκινήτων καθώς την Τρίτη υπεγράφη από τα στελέχη του υπουργείου Οικονομικών η Κοινή Υπουργική Απόφαση και ήδη έχει αποσταλεί προς τα συναρμόδια υπουργεία (Υποδομών & Περιβάλλοντος) για την τελική υπογραφή.

Οι δικαιούχοι των κινήτρων είναι όλοι οι κάτοχοι παλαιών ΙΧ με 1η άδεια κυκλοφορίας έως τις 31.12.1998 και η έκπτωση του Τέλους Ταξινόμησης που θα ωφεληθούν κατά την αντικατάστασή του είναι ανάλογα της κατηγορίας που ανήκει το μοντέλο που ενδιαφέρονται να αγοράσουν.

Αν το καινούριο ΙΧ που επιθυμούν να αποκτήσουν έχει κινητήρα έως 900 κ.εκ. και εργοστασιακή αξία έως 6.000 ευρώ τότε απαλλάσσονται εντελώς από το Τέλος Ταξινόμησης το οποίο κυμαίνονταν στο 5%.

Αν το καινούριο ΙΧ έχει κινητήρα από 901 έως 1.400 κ.εκ. Και εργοστασιακή αξία έως 8.000 ευρώ τότε επίσης απαλλάσσεται από το Τέλος Ταξινόμησης το οποίο κυμαίνεται στο 12%.

Για καινούρια αυτοκίνητα με κινητήρες από 1.401 έως ...
1.600 κ.εκ. και εργοστασιακή αξία έως 11.000 ευρώ το Τέλος Ταξινόμησης το οποίο υπολογίζεται σε 20% μειώνεται κατά 65% και διαμορφώνεται στο 8,5%.

Στα νέα ΙΧ με κινητήρες από 1.601 έως 2.000 κ.εκ. και εργοστασιακή αξία έως 14.000 ευρώ το Τέλος Ταξινόμησης μειώνεται κατά 50% και θα κυμαίνεται σε μόλις 20%.

Αλλαγές όμως έχουμε και στο Φόρο Πολυτελείας καθώς οι αυξήθηκαν οι εργοστασιακές αξίες των καινούριων αυτοκινήτων που αφορούν μόνο στην πρώτη και στη δεύτερη κατηγορία οχημάτων στις οποίες επιβάλλεται φόρος 10 και 30%. Ειδικότερα στην πρώτη κατηγορία στην οποία επιβάλλεται φόρος πολυτελείας 10% αλλάζουν εντελώς οι εργοστασιακές αξίες των οχημάτων και πλέον αφορά τα ΙΧ με αξίες από 20.000 έως 22.000 ευρώ ενώ η δεύτερη κατηγορία με φόρο 30% αφορά ΙΧ με αξία από 22.000 έως 28.000 ευρώ. Η τρίτη κατηγορία στην οποία επιβάλλεται φόρος Πολυτελείας 40% δεν άλλαξε και αφορά καινούρια ΙΧ με εργοστασιακή αξία άνω των 28.000 ευρώ.

Αλλαγές ωστόσο είχαμε και στις εργοστασιακές αξίες των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στα οποία επιβάλλεται φόρος πολυτελείας. Ειδικότερα φόρος πολυτελείας 10% επιβάλλεται σε όσα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ έχουν εργοστασιακή αξία από 16.000 έως 17.000 ευρώ και 30% στα ΙΧ με αξία από 17.000 έως 19.000 ευρώ. Στα ΙΧ με αξία άνω των 19.000 ευρώ των εργοστασιακών αξιών ο φόρος παραμένει 40%.
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στην ΗΜΕΡΗΣΙΑ

No comments:

Post a Comment