Με την είσοδο του DS3 WRC στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι του 2011, ένα νέο κεφάλαιο ανοίγει στην αγωνιστική ιστορία του Γάλλου κατασκευαστή. Στόχος της Citroën World Rally Team είναι η κατάκτηση του 7ου τίτλου στο πρωτάθλημα κατασκευαστών με τη βοήθεια των δύο πληρωμάτων της, τους Sébastien Loeb – Daniel Elena που θα κυνηγήσουν τον 8ο τίτλο τους και τους Sébastien Ogier – Julien Ingrassia που το 2011 θα ακολουθήσουν όλους τους αγώνες με τα ...χρώματα της Citroën World Rally Team. Τρία ακόμα DS3 WRC ιδιωτικών συμμετοχών με τους Petter Solberg, Kimi Räikkönen και Peter van Merksteijn θα συμμετάσχουν στο WRC του 2011.
Η Citroën Racing που έχει συμπληρώσει 10 χρόνια συμμετοχής στο WRC είναι έτοιμη για το ντεμπούτο του τρίτου της αυτοκινήτου. Μετά την Xsara και το C4 που κατέκτησαν από τρεις τίτλους, το DS3 WRC θα ξεκινήσει την πορεία του στο Ράλι Σουηδίας (10-13 Φεβρουαρίου). Η ομάδα με επικεφαλής τον Olivier Quesnel έθεσαν ένα στόχο απλό όσο και φιλόδοξο; τη διατήρηση τόσο του τίτλου των Κατασκευαστών όσο και των Οδηγών!
Το Citroën DS3 WRC είναι μια εκπληκτική σύνθεση τεχνολογίας που συμμορφώνεται με τους νέους κανονισμούς που έχει θέσει η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA). Εμφανέστερη αλλαγή αποτελούν βέβαια οι διαστάσεις, με το DS3 WRC να είναι σαφώς πιο συμπαγές σε σχέση με το C4. Οι αλλαγές συνεχίζονται κάτω από το κάλυμμα του κινητήρα όπου πλέον βρίσκεται ένας νέος, σχεδιασμένος από την Citroën Racing, υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 1.6 λίτρων. Η κίνηση εξακολουθεί να μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς, όμως πλέον μέσω ενός μηχανικού σειριακού κιβωτίου και ενός μηχανικού κεντρικού διαφορικού.
Το DS3 WRC παρουσιάστηκε στο περασμένο σαλόνι αυτοκινήτου στο Παρίσι και μέχρι σήμερα δοκιμάστηκε σκληρά ώστε να είναι έτοιμο για τη φετινή αγωνιστική σεζόν που περιλαμβάνει 13 ράλι. Από την παγωμένη Σουηδία μέχρι την έρημο της Ιορδανίας, το WRC αποτελεί μια τεράστια δοκιμασία για ανθρώπους και μηχανές. Η τεχνική ομάδα υπό την ηγεσία του Xavier Mestelan-Pinon δοκίμασε το DS3 WRC κάτω από ακραίες συνθήκες έτσι ώστε να ελέγξουν τόσο την απόδοση όσο και την αξιοπιστία του συνόλου.
Η Citroën World Rally Team θα συμμετάσχει με δύο πληρώματα που προέρχονται από τις «ακαδημίες» της τα σημερινά “Citroën Racing Trophies”. Οι 7κις παγκόσμιοι πρωταθλητές Sébastien Loeb – Daniel Elena κρατούν σχεδόν όλα τα ρεκόρ στο WRC και ξεκινούν κάθε αγώνα με στόχο να τα διευρύνουν. Έχοντας συμμετάσχει με τα χρώματα Citroën World Rally Team σε τρεις αγώνες το 2010, οι Sébastien Ogier – Julien Ingrassia θα αποτελέσουν το δεύτερο πλήρωμα τη ομάδας έχοντας σαν στόχο να αποδείξουν ότι μπορούν να συνδυάσουν την ταχύτητα με την σταθερότητα.
Η Total συνεχίζει τη μακρά συνεργασία της με τη Citroën όπως και η Red Bull, ενώ πλέον η Michelin θα προμηθεύει τα ελαστικά.
Τρία ακόμα DS3 WRC θα συμμετέχουν στο θεσμό με ιδιωτικές συμμετοχές την ευθηνή των οποίων θα έχει η Citroën Racing Technologies. Οι Petter Solberg – Chris Patterson θα εκκινήσουν και τους 13 αγώνες, οι Kimi Räikkönen – Kaj Lindström θα πάρουν μέρος σε 10 αγώνες, ενώ οι Peter van Merksteijn – Eddy Chevaillier θα ξεκινήσουν τη σαιζόν τους από το ράλι Πορτογαλίας.
Ερωτήσεις στον Olivier Quesnel, Επικεφαλή της Citroën Racing
Ποια είναι η αίσθηση σας για τη νέα χρονιά; Είστε ανυπόμονος, ήρεμος ή ανήσυχος;OQ: Δεν θα έλεγα ότι είμαι ιδιαίτερα ήρεμος. Ανυπομονώ να βρεθώ στη Σουηδία ώστε να βρω τις απαντήσεις σε όλα τα ερωτήματα που είχαμε μέχρι τώρα. Κάναμε καλή δουλειά; Μας ξέφυγε κάτι; Θα πάρουμε απαντήσεις μόνο σε μερικά από αυτά στις πρώτες ειδικές, όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η Σουηδία δεν είναι και ο πιο αντιπροσωπευτικός αγώνας του πρωταθλήματος. Θα πρέπει να έχουμε καθαρό μυαλό. Η Citroën Racing έχει αποδείξει ότι είναι μια ομάδα που κερδίζει και δεν βλέπω γιατί αυτό θα αλλάξει από τη μια μέρα στην άλλη. Έχω εμπιστοσύνη στην ομάδα όμως είμαι ανυπόμονος για να ξεκινήσουμε!
Πιστεύεται ότι θα μπορέσετε να χειριστείτε την αντιπαλότητα ανάμεσα στους δύο Sébastien;OQ: Θα είναι εύκολο στη Σουηδία! Και οι δύο οδηγοί ξεκινούν από λευκό χαρτί όσον αφορά τον βαθμολογικό πίνακα. Όπως και στο παρελθόν παρέχουμε και στους δύο ακριβώς τα ίδια αυτοκίνητα. Αν ένας από τους δύο κάνει καλύτερους χρόνους αυτό σημαίνει ότι απλά είναι ταχύτερος. Αυτή τη στιγμή δεν έχω να αντιμετωπίσω καμία αντιπαλότητα. Αυτό που μπορώ να πω είναι ότι όλοι ανήκουμε στην ίδια οικογένεια. Αν και ο τίτλος των οδηγών έχει λίγο μεγαλύτερο πρεστίζ και κερδίζει την προσοχή των μέσων, ο τίτλος των κατασκευαστών έχει ιδιαίτερη σημασία για τον κατασκευαστή. Οι οδηγοί μας είναι έξυπνοι άνθρωποι και καταλαβαίνουν τη σημασία που έχει το πρωτάθλημα για την Citroën.
Η Citroën Racing Technologies θα διαθέσει τρία DS3 WRC στη διάθεση ιδιωτικών συμμετοχών. Γιατί αυτό;OQ: Ενώ είμαστε σε αναμονή να προσέλθουν και άλλοι κατασκευαστές στο WRC, πιστεύω ότι είναι υποχρέωση της Citroën να βελτιώσει την εικόνα του θεσμού. Με αυτή τη λογική είμαστε χαρούμενοι με τις συμφωνίες που έχουμε με τους Petter Solberg, Kimi Räikkönen και Peter van Merksteijn. Τελικός μας στόχος δεν είναι να νοικιάσουμε αυτοκίνητα, αλλά να είμαστε περήφανοι που έχουμε αυτούς τους οδηγούς στην οικογένεια μας.
Οι δραστηριότητες της Citroën Racing δεν περιορίζονται μόνο στο WRC. Το 2010 παρουσιάστηκαν επίσης τα DS3 R3 και DS3 Racing. Τι έχετε συμπεράνει από αυτές τις παρουσιάσεις;
OQ: Το DS3 R3 αποτελεί τη συνέχεια μιας μακράς παράδοσης στην κατασκευή αγωνιστικών αυτοκινήτων για ιδιώτες. Μέσα σε λίγους μήνες αποτελεί σημείο σύγκρισης και οι πωλήσεις έχουν ήδη ξεπεράσει τις προσδοκίες μας. Το DS3 Racing αποτελεί μια επιτυχία και ήδη σκεφτόμαστε να αυξήσουμε την παραγωγή.
OQ: Το DS3 R3 αποτελεί τη συνέχεια μιας μακράς παράδοσης στην κατασκευή αγωνιστικών αυτοκινήτων για ιδιώτες. Μέσα σε λίγους μήνες αποτελεί σημείο σύγκρισης και οι πωλήσεις έχουν ήδη ξεπεράσει τις προσδοκίες μας. Το DS3 Racing αποτελεί μια επιτυχία και ήδη σκεφτόμαστε να αυξήσουμε την παραγωγή.
Ποιες είναι οι προοπτικές σε αυτά τα δύο πεδία;OQ: Ο σχεδιασμός σπορ αυτοκινήτων παραγωγής αποτελεί ένα νέο πεδίο για τη Citroën Racing και μια ευκαιρία για άνοιγμα σε νέες αγορές. Η επιτυχία του DS3 Racing μας κάνει να σκεφτόμαστε την επέκταση αυτής της προσπάθειας και σε άλλα μοντέλα της σειράς DS. Σχετικά με τους αγώνες πιστεύουμε ότι η δημιουργία κανονισμών “FIA R4” θα μπορούσαν να επιτρέψουν την εξέλιξη αυτοκινήτων R3 με τετρακίνηση που κατά τη γνώμη μας θα ήταν ένα καταπληκτικό εργαλείο εκπαίδευσης για νέους οδηγούς.
Το πρόγραμμα “FFSA Rallye Jeunes” συχνά αποτελούσε υπόδειγμα σχετικά με την ανακάλυψη και εκπαίδευση νέων ελπιδοφόρων οδηγών. Σήμερα η Citroën ανακοίνωσε τη συνεργασία της με την Γαλλική Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού για την αναβίωση του θεσμού. Γιατί αυτό;
OQ: Νομίζω ότι είναι μια απόλυτα λογική κίνηση. Με τους Sébastien Loeb και Sébastien Ogier στο WRC αρκετοί νέοι Γάλλοι θα σκεφτούν τον εαυτό τους στη θέση τους. Αυτή η προσπάθεια θα τους δώσει την ευκαιρία να αγγίξουν το όνειρο τους, ενώ οι καλύτεροι από αυτούς θα μπορέσουν να φτάσουν στην κορυφή. Επίσης αυτό το πρόγραμμα αποτελεί και ένα πολύ καλό μέσω προβολής.
OQ: Νομίζω ότι είναι μια απόλυτα λογική κίνηση. Με τους Sébastien Loeb και Sébastien Ogier στο WRC αρκετοί νέοι Γάλλοι θα σκεφτούν τον εαυτό τους στη θέση τους. Αυτή η προσπάθεια θα τους δώσει την ευκαιρία να αγγίξουν το όνειρο τους, ενώ οι καλύτεροι από αυτούς θα μπορέσουν να φτάσουν στην κορυφή. Επίσης αυτό το πρόγραμμα αποτελεί και ένα πολύ καλό μέσω προβολής.
Μπορείτε να μας δώσετε μερικές πληροφορίες;OQ: Οι συμμετέχοντες θα πρέπει να είναι από 18 έως και 25 ετών. Έξι διαγωνισμοί σε όλη τη Γαλλία θα βγάλουν τους καλύτερους οδηγούς που θα δοκιμαστούν στον τελικό. Η αρχή του προγράμματος θα γίνει στο φετινό Ράλι Γαλλίας και οι δύο νικητές θα κερδίσουν ένα πρόγραμμα έξι αγώνων στο Γαλλικό Πρωτάθλημα Ράλι.
Ερωτήσεις στον Xavier Mestelan-Pinon, Τεχνικό Διευθυντή της Citroën Racing
Τι ακολούθησε την αποκάλυψη του DS3 WRC στο σαλόνι αυτοκινήτου στο Παρίσι;XMP: Προτεραιότητα μας ήταν να πραγματοποιήσουμε χιλιόμετρα δοκιμών κάτω από όλες τις συνθήκες. Χάρη στην κατασκευή ενός δεύτερου DS3 WRC για τις ανάγκες των δοκιμών είχαμε τη δυνατότητα να τις πραγματοποιούμε κάθε δύο εβδομάδες. Αυτές οι δοκιμές μας επέτρεψαν να δουλέψουμε στην αξιοπιστία και να καταλάβουμε πως αλλάζει η συμπεριφορά του αυτοκινήτου ανάλογα με τις εκάστοτε ρυθμίσεις. Τις τελευταίες εβδομάδες εστιάσαμε σε πράγματα που μοιάζουν λεπτομέρειες, αλλά είναι πολύ σημαντικά όπως την τοποθέτηση του εξοπλισμού ασφαλείας ή την εκπαίδευση των πληρωμάτων για το πώς να κάνουν επισκευές εκτός του service park. Το βασικό πρόβλημα ήταν να βρούμε συνθήκες με υψηλές θερμοκρασίες για να δουλέψουμε. Τελικά βρήκαμε κάπου στη Νότια Ευρώπη.
Ανησυχείτε για την αξιοπιστία του αυτοκινήτου;XMP: Πιστεύω ότι κάναμε αρκετά καλή δουλειά σε σχέση με το χρόνο που είχαμε στη διάθεση μας. Προφανώς πάντα υπάρχει ρίσκο. Μην ξεχνάτε ότι το DS3 WRC είναι ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο σε αντίθεση με το C4 που προήλθε από τη Xsara.
Η πιο πρόσφατη αλλαγή είχε να κάνει με τα ελαστικά. Πως επηρέασε αυτός ο παράγοντας τις δοκιμές;XMP: Με τη Michelin να αποτελεί έναν από τους ιστορικούς μας συνεργάτες θα πρέπει να πω ότι είμαι ενθουσιασμένος που συνεργαζόμαστε και πάλι μαζί τους. Αυτό φυσικά δεν αναιρεί την εξαιρετική σχέση που είχαμε με τον προηγούμενο συνεργάτη μας. Τα ελαστικά της Michelin είναι αρκετά διαφορετικά οπότε έπρεπε να αλλάξουμε αρκετά πράγματα στη γεωμετρία, την απόσβεση, τις αντιστρεπτικές, κ.τ.λ. Αυτό που μπορώ να πω είναι ότι τα Michelin είναι γρήγορα και συμπεριφέρονται με εξαιρετική ακρίβεια ιδιαίτερα στην άσφαλτο.
Πιστεύετε ότι η νέα γενιά αυτοκινήτων θα είναι πιο εντυπωσιακή;XMP: Οι μικρότερες διαστάσεις σημαίνουν μικρότερη αδράνεια. Οι κινητήρες θα περιστρέφονται σε υψηλότερες στροφές και θα κάνουν περισσότερο θόρυβο. Η απουσία ημιαυτόματης επιλογής ταχυτήτων σημαίνει ότι οι οδηγοί θα πρέπει να παλεύουν λίγο περισσότερο με το τιμόνι, Συνολικά θα έλεγα ότι τα νέα αυτοκίνητα θα είναι πιο διασκεδαστικά για τους θεατές.
Ερωτήσεις στον Sébastien Loeb
Ποια είναι η αίσθηση που έχετε από το DS3 WRC;SL: Είναι πολύ διαφορετικό από το C4. Τo DS3 είναι κοντύτερο και πιο ευέλικτο στις κλειστές στροφές, όμως παράλληλα είναι και πιο νευρικό στα γρήγορα κομμάτια. Συνολικά θα έχουμε περισσότερη δουλειά πίσω από το τιμόνι για διαφόρους λόγους: τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου λόγο του μεγέθους του, την απουσία μεσαίου ενεργού διαφορικού και την επιλογή ταχυτήτων που θα μας αναγκάζει να παίρνουμε τα χέρια μας από το τιμόνι.
Είστε ευχαριστημένος από την εξέλιξη που έγινε κατά τη διάρκεια του χειμώνα;SL: Πιστεύω ότι ομάδα έκανε καλή δουλειά, όμως δεν πετύχαμε το ίδιο επίπεδο εξέλιξης σε όλες τις επιφάνειες. Τον περισσότερο χρόνο βρεθήκαμε σε χωμάτινες διαδρομές που αποτελούν και την πλειοψηφία στο WRC. Πιστεύω ότι έχουμε ακόμα πολύ δουλειά στο χιόνι, όμως είναι δύσκολο να υπολογίσεις αφού δεν υπάρχει σημείο σύγκρισης με τον ανταγωνισμό και οι νέοι κανονισμοί άλλαξαν ριζικά τη συμπεριφορά των αυτοκινήτων.
Τι πιστεύετε για τους νέους κανονισμούς; Είναι καλοί για τους οδηγούς;SL: Ναι, το αυτοκίνητο είναι ευχάριστο να το οδηγείς. Η απόδοση του κινητήρα σε αφήνει να εκμεταλλευτείς τις δυνατότητες του πλαισίου. Βέβαια όπως πάντα θα θέλαμε ακόμα περισσότερη δύναμη, όμως νομίζω ότι τα νέα WRCs θα είναι πολύ εντυπωσιακά. Ως οδηγός θα πρέπει να έχεις τη σωστή αίσθηση ώστε να επιλέξεις την ιδανική γραμμή και να διαγράψεις την καμπή με τη μέγιστη δυνατή ταχύτητα.
Τι σημαίνει αυτή η χρονιά για εσάς;SL: Είναι μια νέα πρόκληση με περισσότερους άγνωστους παράγοντες σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές. Θα πρέπει να περιμένουμε την αρχή της χρονιάς για να δούμε που βρισκόμαστε σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Πριν από αυτό βέβαια θα πρέπει να είμαι ταχύτερος από εκείνους που θα έχουν ίδιο αυτοκίνητο με εμένα. Το να κερδίσω τους Ogier και Solberg θα είναι μια δύσκολη πρόκληση. Νομίζω ότι θα είναι μια δύσκολη χρονιά, κάτι που αυξάνει το κίνητρο μου ακόμα περισσότερο.
Ερωτήσεις στον Sébastien Ogier
Πώς νιώθεις πίσω από το τιμόνι του DS3 WRC;SO: Όπως ο Seb, βρίσκω ότι τα πιο συμπαγή αυτοκίνητα έχουν τόσο πλεονεκτήματα όσο και μειονεκτήματα ανάλογα με την επιφάνεια του δρόμου. Με δεδομένο ότι οι κινητήρες έχουν λιγότερη ροπή πρέπει να έχεις πάντα τις στροφές του κινητήρα ψηλά, περίπου όπως και στα ατμοσφαιρικά σύνολα. Επίσης λόγο της επιστροφής στη μηχανική επιλογή των ταχυτήτων οι αλλαγές θα είναι λίγο πιο αργές και ο οδηγός θα έχει περισσότερη δουλειά. Σε κανονικές συνθήκες δεν θα είναι πρόβλημα όχι όμως και όταν υπάρχει ζέστη ή στο τέλος μεγάλων ειδικών.
Είστε ευχαριστημένος από την εξέλιξη κατά τη διάρκεια του χειμώνα;SO: Είμαι εντυπωσιασμένος με την οργάνωση της ομάδας αφού καταφέραμε και κάναμε πολλές δοκιμές από το τέλος της σαιζόν. Πιστεύω ότι ο διαθέσιμος χρόνος αξιοποιήθηκε σωστά. Ανυπομονώ να ξεκινήσει το Ράλι Σουηδίας και να ανταγωνιστώ τα χρονόμετρα.
Τι πιστεύετε για τους νέους κανονισμούς; Είναι καλοί για το WRC;SO: Ο στόχος είναι να έρθουν και άλλοι κατασκευαστές. Αυτή τη χρονιά ένας τρίτος κατασκευαστής θα συμμετέχει και αυτό είναι θετικό για όλους και ιδιαίτερα τους θεατές. Πιστεύω ότι τα νέα αυτοκίνητα θα είναι πολύ εντυπωσιακά, με περισσότερες πλαγιολισθήσεις και υψηλότερους ρυθμούς περιστροφής των κινητήρων. Αναμφίβολα θα είναι τουλάχιστον το ίδιο εντυπωσιακά με τα προηγούμενα χρόνια.
Ποιοι είναι οι στόχοι σας την πρώτη χρονιά πλήρους εμπλοκής με την Citroën World Rally Team;SO: Υπάρχουν τόσες άγνωστες παράμετροι που είναι δύσκολο να έχεις έναν ακριβή στόχο. Τα αποτελέσματα του Ράλι Σουηδίας δεν θα δείξουν μια ξεκάθαρη εικόνα για το πώς θα εξελιχθεί η υπόλοιπη χρονιά. Καλή αίσθηση θα έχουμε μετά από τρεις ή τέσσερις αγώνες. Μέχρι στιγμής έχω συμμετάσχει μόνο σε δύο χειμερινούς αγώνες και θα είναι δύσκολο να ανταγωνιστώ τους σκανδιναβούς οδηγούς. Ακόμα και σε βάθος χρόνου δεν έχω εμμονή με το να κερδίσω το πρωτάθλημα. Θέλω να κερδίζω όσο το δυνατόν περισσότερους βαθμούς, να βρίσκομαι στις κορυφαίες θέσεις και βεβαίως να κερδίσω περισσότερη εμπειρία στο θεσμό.
Για να παρακολουθήσετε από κοντά τις εξελίξεις στο WRC και την πορεία της CITROËN επισκεφτείτε το http://www.citroen-wrc.com/
[Δ.Τ. CITROEN]
[Δ.Τ. CITROEN]
No comments:
Post a Comment