Στιβαρή εμφάνιση, αδρές αεροδυναμικές γραμμές, υψηλής ποιότητας υλικά και φινίρισμα, φέρνουν το νέο C4 στην υψηλότερη βαθμίδα της κατηγορίας του. Η Automobiles Citroën με απαράβατη συνέπεια στην δημιουργική τεχνολογική εξέλιξη, στοχεύει τους απαιτητικούς Ευρωπαίους καταναλωτές και προσθέτει ένα ακόμα προϊόν στη γρήγορα εξελισόμενη και αναβαθμισμένη προϊοντική γκάμα της.
“Παρουσιάζουμε το ολοκαίνουργιο CITROËN C4. Το αυτοκίνητο αυτό είναι αποτέλεσμα της ανανέωσης που ξεκίνησε από την κορυφή της γκάμας, και συνεχίζει... προς τα κάτω, όπου τοποθετήσαμε τον πήχη πολύ ψηλότερα από ποτέ, ακριβώς όπως έγινε και με τα CITROËN C3 και C5. Και οι εκπλήξεις δεν σταματούν εδώ.” Thomas d’Haussy, επικεφαλής προϊοντικής ανάπτυξης της CITROËN.
ΚΟΜΨΟΤΗΤΑ / ΦΙΝΕΤΣΑΤο νέο CITROËN C4 διαθέτει ξεχωριστό στυλ αλλά και ποιότητα που ανέκαθεν αποτελούσε το ισχυρό χαρτί της μάρκας. Η εικόνα της στιβαρότητας και της σιγουριάς γίνονται αντιληπτές από την πρώτη ματιά. Απόλυτα ισορροπημένες αναλογίες στις εξωτερικές διαστάσεις και αμάξωμα που δείχνει ότι πατά σταθερά στους τροχούς του.
Οι απαλές και χυτές γραμμές καθώς και η πίσω μαύρη αεροτομή, είναι ακόμα μία ένδειξη της προσοχής που έχει δοθεί για το συνολικό αεροδυναμικό αποτέλεσμα.
Οι απαλές και χυτές γραμμές καθώς και η πίσω μαύρη αεροτομή, είναι ακόμα μία ένδειξη της προσοχής που έχει δοθεί για το συνολικό αεροδυναμικό αποτέλεσμα.
Από μπροστά, διακρίνει κανείς αμέσως τα τονισμένα νεύρα στο καπό που οδηγούν το μάτι στα πλευρά του αμαξώματος, το σχήμα των προβολέων που εισχωρούν αρμονικά στα φτερά, καθώς και την μεγαλύτερη μάσκα με τα μεγάλα διακριτικά του λοχία στο κέντρο. Στο πλάι είναι αδύνατον να μην προσέξει κανείς τις έντονες παράλληλες νευρώσεις που διατρέχουν όλη την πλευρά, ώστε να γίνεται άμεσα αντιληπτή η εικόνα δυναμισμού και στο προφίλ του νέου CITROËN C4. Από πίσω, το νέο σήμα με τα διακριτικά του λοχία καθώς και τα φωτιστικά σώματα χαρίζουν στο αυτοκίνητο μια μοναδική ταυτότητα, τονίζοντας παράλληλα την καθαρότητα των γραμμών, και τον κομψό σχεδιασμό του μοντέλου.
Το μοναδικό στυλ του αμαξώματος συμπληρώνουν οι πινελιές από χρώμιο (εμπρός και πίσω προφυλακτήρας, πλαίσια παραθύρων), και ο σχεδιασμός των αλουμινένιων ζαντών.
Το νέο μοντέλο θα διατίθεται με επιλογές 10 εξωτερικών χρωματισμών και με όμορφες αλουμινένιες ζάντες διαμέτρου από 16΄΄ έως και 18΄΄.
Το νέο μοντέλο θα διατίθεται με επιλογές 10 εξωτερικών χρωματισμών και με όμορφες αλουμινένιες ζάντες διαμέτρου από 16΄΄ έως και 18΄΄.
Περνώντας στο εσωτερικό, και εδώ όπως και στο αμάξωμα, η εικόνα της ποιότητας γίνεται άμεσα αντιληπτή. Η πολυτέλεια είναι παντού παρούσα, από το σχήμα του ταμπλό με τις λιτές και απέριττες φόρμες του, έως την κεντρική κονσόλα με τα χειριστήρια του κλιματισμού και του ηχοσυστήματος, που ενώ δείχνει να μην έχει ορατή σύνδεση με το υπόλοιπο τμήμα της κονσόλας, βρίσκεται σε απόλυτη αισθητική αρμονία με τη γενική εικόνα του ταμπλό.
Την αίσθηση της εκλεπτυσμένης κατασκευής στο εσωτερικό του νέου CITROËN C4 συμπληρώνουν τα κορυφαία υλικά, όπως το μαλακό και με ιδιαίτερα απαλή αίσθηση στην αφή, πλαστικό του ταμπλό, η τέλεια συναρμογή των αεραγωγών, η υφασμάτινη επένδυση της οροφής, καθώς και οι ιδιαίτερης αισθητικής χρωμιωμένες λεπτομέρειες στο τιμόνι, στα πλαίσια των αεραγωγών, και στον επιλογέα των ταχυτήτων.
Την αίσθηση της εκλεπτυσμένης κατασκευής στο εσωτερικό του νέου CITROËN C4 συμπληρώνουν τα κορυφαία υλικά, όπως το μαλακό και με ιδιαίτερα απαλή αίσθηση στην αφή, πλαστικό του ταμπλό, η τέλεια συναρμογή των αεραγωγών, η υφασμάτινη επένδυση της οροφής, καθώς και οι ιδιαίτερης αισθητικής χρωμιωμένες λεπτομέρειες στο τιμόνι, στα πλαίσια των αεραγωγών, και στον επιλογέα των ταχυτήτων.
Πέρα από την αισθητική και την ποιότητα, ο κάθε οδηγός ενδιαφέρεται και για την εργονομία και τα διάφορα οδηγικά βοηθήματα. Η θέση οδήγησης του νέου C4 αποτελεί απόδειξη της δημιουργικότητας της CITROËN και απαντά σε αυτήν ακριβώς την απαίτηση. Ο σχεδιασμός του ταμπλό αποδεικνύεται ιδιαίτερα εργονομικός: ο πίνακας οργάνων βρίσκεται ακριβώς μπροστά στο οπτικό πεδίο του οδηγού και όλα τα επιμέρους χειριστήρια ‘πέφτουν εκεί ακριβώς που θα τα περίμενε κανείς:
- Νέος πίνακας οργάνων με τρεις στρογγυλές οθόνες, που συνδυάζει αναλογικές και ψηφιακές ενδείξεις. Εξαιρετικά εύκολη είναι και η ανάγνωση όλων των ενδείξεων χάρη στην αίσθηση του βάθους που προσφέρουν οι οθόνες.
- Νέας σχεδίασης τιμόνι με σαφή οριοθέτηση των περιοχών για τα χειριστήρια της κάθε λειτουργίας, (ηχοσύστημα, τηλέφωνο, περιοριστής ταχύτητας/cruise control, κ.α.).
- Νέος πίνακας οργάνων με τρεις στρογγυλές οθόνες, που συνδυάζει αναλογικές και ψηφιακές ενδείξεις. Εξαιρετικά εύκολη είναι και η ανάγνωση όλων των ενδείξεων χάρη στην αίσθηση του βάθους που προσφέρουν οι οθόνες.
- Νέας σχεδίασης τιμόνι με σαφή οριοθέτηση των περιοχών για τα χειριστήρια της κάθε λειτουργίας, (ηχοσύστημα, τηλέφωνο, περιοριστής ταχύτητας/cruise control, κ.α.).
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ / ΧΩΡΟΙ
Το νέο CITROËN C4 διαθέτει όλα τα πλεονεκτήματα ενός hatchback. Συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις, σε συνάφεια με τα βασικά κριτήρια της συγκεκριμένης κατηγορίας: 4,33μ. συνολικό μήκος (5εκ. παραπάνω από το μοντέλο που αντικαθιστά), 1,79μ. πλάτος (2εκ. φαρδύτερο) και 1,49μ. ύψος (3εκ. ψηλότερο).
- Ευκολία στην πρόσβαση στο εσωτερικό και βελτιωμένοι χώροι, περισσότερος ‘αέρας’ ειδικά για τα κεφάλια των πίσω επιβατών.
- Χώρος αποσκευών, ορόσημο για τα δεδομένα της κατηγορίας: ο μεγαλύτερος στην κατηγορία (μέχρι 408 λίτρα), τετραγωνισμένο σχήμα, χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, και ειδικά σημεία στερέωσης που εξασφαλίζουν τη χρήση κάθε διαθέσιμου χώρου.
Το νέο CITROËN C4 διαθέτει όλα τα πλεονεκτήματα ενός hatchback. Συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις, σε συνάφεια με τα βασικά κριτήρια της συγκεκριμένης κατηγορίας: 4,33μ. συνολικό μήκος (5εκ. παραπάνω από το μοντέλο που αντικαθιστά), 1,79μ. πλάτος (2εκ. φαρδύτερο) και 1,49μ. ύψος (3εκ. ψηλότερο).
- Ευκολία στην πρόσβαση στο εσωτερικό και βελτιωμένοι χώροι, περισσότερος ‘αέρας’ ειδικά για τα κεφάλια των πίσω επιβατών.
- Χώρος αποσκευών, ορόσημο για τα δεδομένα της κατηγορίας: ο μεγαλύτερος στην κατηγορία (μέχρι 408 λίτρα), τετραγωνισμένο σχήμα, χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, και ειδικά σημεία στερέωσης που εξασφαλίζουν τη χρήση κάθε διαθέσιμου χώρου.
Εξαιρετικές είναι και οι δυνατότητες του νέου CITROËN C4 σε ότι αφορά την φύλαξη και μεταφορά μικροαντικειμένων στο εσωτερικό του. Πληθώρα ευρύχωρων αποθηκευτικών λύσεων στην καμπίνα: τεράστιο και φωτιζόμενο ντουλαπάκι συνοδηγού, θήκες στις μπροστινές πόρτες με δυνατότητα τοποθέτησης μπουκαλιού 1,5 λίτρου, συρόμενες θήκες κάτω από τα μπροστινά καθίσματα, αποθηκευτικός χώρος στην κεντρική κονσόλα, και - για πρώτη φορά - νέος τύπος κεντρικής κονσόλας με 4 ξεχωριστούς χώρους φύλαξης. Η καινοτομία εδώ βρίσκεται στο γεγονός ότι ο συγκεκριμένος χώρος είναι ψυχόμενος, φωτίζεται και κλείνει με συρταρωτό κάλυμμα. Μπορεί να φιλοξενήσει άνετα μέχρι 4 μπουκάλια του ½ λίτρου, ενώ διαθέτει συρόμενη θήκη ακριβώς μπροστά από τις υποδοχές σύνδεσης των εξωτερικών πηγών. Η δεύτερη θήκη της κεντρικής κονσόλας βρίσκεται κάτω από το μεσαίο υποβραχιόνιο. Είναι σχεδιασμένη για την φύλαξη των CD και διαθέτει πρίζα 230V.
Η εξαιρετικά ευρύχωρη αυτή κεντρική κονσόλα που διατίθεται στην έκδοση με το ημιαυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων (χειροκίνητο χωρίς συμπλέκτη), αποτελεί μια μοναδική καινοτομία, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην συγκεκριμένη κατηγορία της αγοράς. Ο ιδιαίτερα μοντέρνος χαρακτήρας του εσωτερικού του μοντέλου, τονίζεται ακόμα περισσότερο από τον μοντέρνο επιλογέα των ταχυτήτων και το ηλεκτρικό χειρόφρενο.
ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ / ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Τόσο ο οδηγός, όσο και οι επιβάτες αισθάνονται άνετα μόλις βρεθούν στο εσωτερικό του νέου CITROËN C4. Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στην ασφάλεια η οποία αποτελεί βασική προτεραιότητα της μάρκας.
Το νέο CITROËN C4 διαθέτει εμπρός ανάρτηση τύπου McPherson, νέα πίσω ανάρτηση με αντιστρεπτική ράβδο και ηλεκτρικά υποβοηθούμενο υδραυλικό σύστημα διεύθυνσης. Όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά σε συνδυασμό με τις ειδικά μελετημένες τεχνικές προδιαγραφές, έχουν σαν αποτέλεσμα την μοναδική αίσθηση του δρόμου που προσφέρει το αυτοκίνητο στον οδηγό του. Ένα ακόμη σημείο στο οποίο έχει δοθεί ιδιαίτερη προσοχή είναι και ο εξαιρετικός έλεγχος της συμπεριφοράς του αμαξώματος σε απότομες αλλαγές κατεύθυνσης, έτσι ώστε, ο οδηγός να αισθάνεται ότι σε κάθε περίπτωση έχει πάντα τον έλεγχο.
Οι ρυθμίσεις της ανάρτησης για κάθε μοντέλο έχουν πλέον γίνει ανάλογα με την ιπποδύναμη και τη ροπή του κάθε κινητήρα. Αυτό έγινε εφικτό χάρη στον επανασχεδιασμό της σκληρότητας των ελατηρίων και των αντιστρεπτικών, αλλά και τις νέες ρυθμίσεις ελέγχου της απόσβεσης ώστε να ταιριάζει απόλυτα με τα χαρακτηριστικά συμπεριφοράς των νέων ελαστικών της Michelin. Με αυτό τον τρόπο η άνεση στο εσωτερικό του αυτοκινήτου βρίσκεται σε πρωτόγνωρα για την κατηγορία επίπεδα.
Το απόλυτα ισορροπημένο κράτημα ενισχύεται και από την ύπαρξη πολλών οδηγικών βοηθημάτων όπως ο ηλεκτρονικός κατανεμητής δύναμης πέδησης (EBD), το σύστημα υποβοήθησης φρεναρίσματος πανικού (EBA), το έξυπνο traction control, και το ηλεκτρονικό πρόγραμμα σταθερότητας (ESP). Εκτός από το κράτημα του δρόμου, το νέο CITROËN C4 διακρίνεται και για το επίπεδο ασφάλειας που εξασφαλίζει στους επιβάτες του, γεγονός που πιστοποιείται και από την βαθμολογία των 5 αστέρων που απέσπασε στις δοκιμές του EuroNCAP. Σε συνδυασμό με το αμάξωμα προγραμματιζόμενης παραμόρφωσης, το αυτοκίνητο εφοδιάζεται με 6 αερόσακους (οδηγού, συνοδηγού, 2 πλευρικούς, και 2 τύπου κουρτίνας).
ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ
Από τη φάση του σχεδιασμού μέχρι την παραγωγή, το νέο CITROËN C4 διακρίνεται για την ποιότητά του. Το αυτοκίνητο υπερκαλύπτει και τις πλέον αυστηρές προδιαγραφές ποιότητας τόσο στην φάση παραγωγής όσο και κατά τη διάρκεια της χρήσης του.
Από τη φάση του σχεδιασμού μέχρι την παραγωγή, το νέο CITROËN C4 διακρίνεται για την ποιότητά του. Το αυτοκίνητο υπερκαλύπτει και τις πλέον αυστηρές προδιαγραφές ποιότητας τόσο στην φάση παραγωγής όσο και κατά τη διάρκεια της χρήσης του.
Για να πετύχει το παραπάνω αποτέλεσμα το νέο CITROËN C4 κατασκευάζεται με τη χρήση των πιο εξελιγμένων βιομηχανικών τεχνολογιών όπως η συναρμολόγηση του αμαξώματος με συγκόλληση με τη βοήθεια laser, μέθοδος που εφαρμόζεται για πρώτη φορά σε εργοστάσιο του ομίλου PSA Peugeot Citroën. Χάρη σε αυτή τη βιομηχανική καινοτομία, στο νέο CITROËN C4 τα σημεία ένωσης της οροφής με το υπόλοιπο αμάξωμα, είναι αόρατα.
Το νέο CITROËN C4 κατασκευάζεται στη Γαλλία στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου του ομίλου PSA Peugeot CITROËN στη Mulhouse, ένα εργοστάσιο πιστοποιημένο με ISO 14001. Η διαδικασία παραγωγής υπερκαλύπτει κάθε ποιοτική απαίτηση της μάρκας. Για την εξασφάλιση του μέγιστου βαθμού αξιοπιστίας το αυτοκίνητο οδηγήθηκε πριν την επίσημη παρουσίασή του, για πάνω από 2 εκατομμύρια χιλιόμετρα.
ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ ΓΙΑ ΑΝΕΤΗ ΟΔΗΓΗΣΗ
Για την ίδια τη μάρκα, το νέο CITROËN C4 αποτελεί την καλύτερη απόδειξη της εκμετάλλευσης κάθε τεχνολογικής καινοτομίας. Πρόκειται για ένα μοντέλο που δίνει έμφαση στην χρησιμότητα της κάθε καινοτομίας και στην άμεσα εκμεταλλεύσιμη χρήση αυτής, σε τομείς όπως είναι η ασφάλεια, η άνεση και η ευρυχωρία. Εκτός από τις ήδη γνωστές τεχνολογίες όπως είναι το σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα (hill start), το ηλεκτρικό χειρόφρενο, το σύστημα προειδοποίησης αθέλητης αλλαγής λωρίδας (LDWS/lane departure warning system), τα φώτα κατευθυνόμενης δέσμης τεχνολογίας Xenon με διπλή λειτουργία, οι αισθητήρες parking με δυνατότητα υπολογισμού των διαστάσεων του διαθέσιμου χώρου, το νέο CITROËN C4 εφοδιάζεται επίσης και με νέες τεχνολογίες που παρουσιάζονται για πρώτη φορά σε μοντέλο της συγκεκριμένης κατηγορίας.
• ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΥΦΛΗΣ ΓΩΝΙΑΣ
Το νέο CITROËN C4 διαθέτει το - μοναδικό για την αγορά - σύστημα ελέγχου τυφλής γωνίας που χρησιμοποιεί τεχνολογία υπερήχων. Μόλις το συγκεκριμένο καινοτόμο σύστημα αντιληφθεί την ύπαρξη αυτοκινήτου που κινείται στο νεκρό οπτικό πεδίο του οδηγού, ειδοποιεί ενεργοποιώντας μία πορτοκαλί φωτοδίοδο στον αντίστοιχο εξωτερικό καθρέφτη. Το σύστημα περιλαμβάνει 4 αισθητήρες τοποθετημένους στον εμπρός και πίσω προφυλακτήρα, και ενεργοποιείται σε ταχύτητες από 12 έως 140χλμ./ώρα. Το σύστημα ελέγχει την περιοχή πίσω από τον πλευρικό καθρέφτη μέχρι ένα σημείο περίπου 5μέτρα από τον πίσω προφυλακτήρα, και σε ακτίνα 3,5 μέτρων από κάθε πλευρά.
Για την ίδια τη μάρκα, το νέο CITROËN C4 αποτελεί την καλύτερη απόδειξη της εκμετάλλευσης κάθε τεχνολογικής καινοτομίας. Πρόκειται για ένα μοντέλο που δίνει έμφαση στην χρησιμότητα της κάθε καινοτομίας και στην άμεσα εκμεταλλεύσιμη χρήση αυτής, σε τομείς όπως είναι η ασφάλεια, η άνεση και η ευρυχωρία. Εκτός από τις ήδη γνωστές τεχνολογίες όπως είναι το σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα (hill start), το ηλεκτρικό χειρόφρενο, το σύστημα προειδοποίησης αθέλητης αλλαγής λωρίδας (LDWS/lane departure warning system), τα φώτα κατευθυνόμενης δέσμης τεχνολογίας Xenon με διπλή λειτουργία, οι αισθητήρες parking με δυνατότητα υπολογισμού των διαστάσεων του διαθέσιμου χώρου, το νέο CITROËN C4 εφοδιάζεται επίσης και με νέες τεχνολογίες που παρουσιάζονται για πρώτη φορά σε μοντέλο της συγκεκριμένης κατηγορίας.
• ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΥΦΛΗΣ ΓΩΝΙΑΣ
Το νέο CITROËN C4 διαθέτει το - μοναδικό για την αγορά - σύστημα ελέγχου τυφλής γωνίας που χρησιμοποιεί τεχνολογία υπερήχων. Μόλις το συγκεκριμένο καινοτόμο σύστημα αντιληφθεί την ύπαρξη αυτοκινήτου που κινείται στο νεκρό οπτικό πεδίο του οδηγού, ειδοποιεί ενεργοποιώντας μία πορτοκαλί φωτοδίοδο στον αντίστοιχο εξωτερικό καθρέφτη. Το σύστημα περιλαμβάνει 4 αισθητήρες τοποθετημένους στον εμπρός και πίσω προφυλακτήρα, και ενεργοποιείται σε ταχύτητες από 12 έως 140χλμ./ώρα. Το σύστημα ελέγχει την περιοχή πίσω από τον πλευρικό καθρέφτη μέχρι ένα σημείο περίπου 5μέτρα από τον πίσω προφυλακτήρα, και σε ακτίνα 3,5 μέτρων από κάθε πλευρά.
• ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΖΟΜΕΝΟΣ ΠΕΡΙΟΡΙΣΤΗΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΚΑΙ CRUISE CONTROL
Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να αποθηκεύσει μέχρι 5 προκαθορισμένες τιμές ταχύτητας και να τις επαναφέρει εύκολα ανάλογα με τις διακυμάνσεις των ορίων ταχύτητας του κάθε δρόμου.
Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να αποθηκεύσει μέχρι 5 προκαθορισμένες τιμές ταχύτητας και να τις επαναφέρει εύκολα ανάλογα με τις διακυμάνσεις των ορίων ταχύτητας του κάθε δρόμου.
• ΜΠΡΟΣΤΙΝΟΙ ΠΡΟΒΟΛΕΙΣ ΟΜΙΧΛΗΣ ΜΕ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΟΜΕΝΗΣ ΔΕΣΜΗΣ
Ο συγκεκριμένος τύπος προβολέων διαθέτει μια δεύτερη λάμπα που φωτίζει το εσωτερικό των στροφών αυξάνοντας έτσι την ορατότητα και το επίπεδο ασφάλειας σε οδήγηση τη νύχτα, σε γωνίες και διασταυρώσεις. Το σύστημα λειτουργεί με δύο τρόπους: είτε με την ενεργοποίηση του αντίστοιχου φλας, είτε όταν η γωνία του τιμονιού είναι πάνω από 60°. Ο αντίστοιχος προβολέας ομίχλης φωτίζει με αυτό τον τρόπο ένα τόξο μέχρι 75° στην αριστερή ή δεξιά πλευρά μπροστά από το αυτοκίνητο.
• ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ eTOUCH
Μία πλήρης γκάμα υπηρεσιών πραγματοποιεί αυτόματα κλήσεις ανάγκης είτε για επείγουσα βοήθεια, ή για περιπτώσεις ακινητοποίησης από βλάβη (ανάλογα με τη χώρα). Και οι δύο υπηρεσίες παρέχονται δωρεάν 24ώρες/7μέρες.
Στην περίπτωση σύγκρουσης και ενεργοποίησης των αερόσακων, πραγματοποιείται αυτόματα κλήση ανάγκης για επείγουσα βοήθεια στον πανευρωπαϊκό αριθμό 112 όπου ειδική υπηρεσία του ΟΤΕ επικοινωνεί με το όχημα και αναλόγως της κατάστασης ανάγκης ειδοποιεί την αντίστοιχη υπηρεσία για άμεση επέμβαση.
Σε περίπτωση που ο οδηγός αισθανθεί αδιαθεσία μπορεί ο ίδιος να πατήσει το πλήκτρο SOS του eTouch και να έρθει σε επικοινωνία με το τηλεφωνικό κέντρο.
Για περιπτώσεις ακινητοποίησης από βλάβη, ο οδηγός με σύντομο πάτημα του πλήκτρου με το λοχιόσημο μπορεί να καλέσει την οδική βοήθεια Citroën Assistance. Με παρατεταμένο πάτημα του ίδιου πλήκτρου ο πελάτης μπορεί να έχει πρόσβαση στην εξυπηρέτηση πελατών για κάποια ερώτηση σχετική με το όχημα στο τηλεφωνικό κέντρο της Citroën Ελλάς ΑΒΕΕ. Οι αριθμοί που προαναφέρθηκαν είναι αόρατοι στον πελάτη και είναι εγκατεστημένοι στη μονάδα BTA. Oι δύο πρώτες υπηρεσίες (Κλήση ανάγκης και Οδική βοήθεια) παρέχονται δωρεάν 24ώρες/7μέρες. Η συγκεκριμένη λειτουργία υποστηρίζεται από μία ενσωματωμένη κάρτα SIM η οποία εξασφαλίζει τον ακριβή εντοπισμό της θέσης του αυτοκινήτου, σε περίπτωση ατυχήματος ή ακινητοποίησης από βλάβη, έτσι ώστε να είναι εφικτή η άμεση επέμβαση των αντίστοιχων υπηρεσιών.
Ο συγκεκριμένος τύπος προβολέων διαθέτει μια δεύτερη λάμπα που φωτίζει το εσωτερικό των στροφών αυξάνοντας έτσι την ορατότητα και το επίπεδο ασφάλειας σε οδήγηση τη νύχτα, σε γωνίες και διασταυρώσεις. Το σύστημα λειτουργεί με δύο τρόπους: είτε με την ενεργοποίηση του αντίστοιχου φλας, είτε όταν η γωνία του τιμονιού είναι πάνω από 60°. Ο αντίστοιχος προβολέας ομίχλης φωτίζει με αυτό τον τρόπο ένα τόξο μέχρι 75° στην αριστερή ή δεξιά πλευρά μπροστά από το αυτοκίνητο.
• ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ eTOUCH
Μία πλήρης γκάμα υπηρεσιών πραγματοποιεί αυτόματα κλήσεις ανάγκης είτε για επείγουσα βοήθεια, ή για περιπτώσεις ακινητοποίησης από βλάβη (ανάλογα με τη χώρα). Και οι δύο υπηρεσίες παρέχονται δωρεάν 24ώρες/7μέρες.
Στην περίπτωση σύγκρουσης και ενεργοποίησης των αερόσακων, πραγματοποιείται αυτόματα κλήση ανάγκης για επείγουσα βοήθεια στον πανευρωπαϊκό αριθμό 112 όπου ειδική υπηρεσία του ΟΤΕ επικοινωνεί με το όχημα και αναλόγως της κατάστασης ανάγκης ειδοποιεί την αντίστοιχη υπηρεσία για άμεση επέμβαση.
Σε περίπτωση που ο οδηγός αισθανθεί αδιαθεσία μπορεί ο ίδιος να πατήσει το πλήκτρο SOS του eTouch και να έρθει σε επικοινωνία με το τηλεφωνικό κέντρο.
Για περιπτώσεις ακινητοποίησης από βλάβη, ο οδηγός με σύντομο πάτημα του πλήκτρου με το λοχιόσημο μπορεί να καλέσει την οδική βοήθεια Citroën Assistance. Με παρατεταμένο πάτημα του ίδιου πλήκτρου ο πελάτης μπορεί να έχει πρόσβαση στην εξυπηρέτηση πελατών για κάποια ερώτηση σχετική με το όχημα στο τηλεφωνικό κέντρο της Citroën Ελλάς ΑΒΕΕ. Οι αριθμοί που προαναφέρθηκαν είναι αόρατοι στον πελάτη και είναι εγκατεστημένοι στη μονάδα BTA. Oι δύο πρώτες υπηρεσίες (Κλήση ανάγκης και Οδική βοήθεια) παρέχονται δωρεάν 24ώρες/7μέρες. Η συγκεκριμένη λειτουργία υποστηρίζεται από μία ενσωματωμένη κάρτα SIM η οποία εξασφαλίζει τον ακριβή εντοπισμό της θέσης του αυτοκινήτου, σε περίπτωση ατυχήματος ή ακινητοποίησης από βλάβη, έτσι ώστε να είναι εφικτή η άμεση επέμβαση των αντίστοιχων υπηρεσιών.
• ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΜΑΣΑΖ
Τα επανασχεδιασμένα άνετα καθίσματα του νέου CITROËN C4 έχουν σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να εξασφαλίζουν στους επιβάτες την αίσθηση ότι ταξιδεύουν ‘business-class’. Διαθέτουν οσφυϊκή ρύθμιση για τέλεια στήριξη του σώματος, και – για περισσότερη χαλάρωση – ηλεκτρική λειτουργία μασάζ στη μέση, για τον οδηγό και συνοδηγό.
Το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό διατίθεται για πρώτη φορά σε μοντέλο της κατηγορίας hatchback.
Τα επανασχεδιασμένα άνετα καθίσματα του νέου CITROËN C4 έχουν σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να εξασφαλίζουν στους επιβάτες την αίσθηση ότι ταξιδεύουν ‘business-class’. Διαθέτουν οσφυϊκή ρύθμιση για τέλεια στήριξη του σώματος, και – για περισσότερη χαλάρωση – ηλεκτρική λειτουργία μασάζ στη μέση, για τον οδηγό και συνοδηγό.
Το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό διατίθεται για πρώτη φορά σε μοντέλο της κατηγορίας hatchback.
ΗΧΟΜΟΝΩΣΗ
Ένας ακόμη τομέας που συμβάλλει καθοριστικά στην άνεση των επιβατών και στον οποίο δόθηκε ιδιαίτερη βαρύτητα, είναι η ακουστική. Μία σειρά λύσεων έχουν συμβάλει ώστε πηγές θορύβου όπως η κύλιση των ελαστικών και ο αέρας να φιλτράρονται με τον καλύτερο τρόπο εξασφαλίζοντας ένα ήσυχο περιβάλλον στο εσωτερικό του αυτοκινήτου:
- ηχο-απορροφητικό φυμέ παρμπρίζ επενδυμένο με απορροφητική μεμβράνη,
- ειδικά μελετημένοι αρμοί, με ηχο-απορροφητικό υλικό περιφερειακά στο αμάξωμα, και διπλή επένδυση στις πόρτες,
- ειδικά απορροφητικά υλικά τοποθετημένα σε στρατηγικά σημεία.
ΗΧΟΣΥΣΤΗΜΑ
Στην ήρεμη και ξεκούραστη οδήγηση σημαντικό ρόλο παίζει επίσης και η ποιότητα του ηχοσυστήματος. Το νέο CITROËN C4 διαθέτει τη νέα τεχνολογία διασποράς του ήχου. Με αυτή την τεχνολογία ο οδηγός και οι επιβάτες αισθάνονται ότι βρίσκονται κυριολεκτικά μπροστά στη ‘μουσική σκηνή’ απολαμβάνοντας έτσι ένα μοναδικό ηχητικό αποτέλεσμα. Η συγκεκριμένη τεχνολογία αποδίδει εξαιρετικά τη χροιά της φωνής, ενώ διαθέτει δυναμισμό στις χαμηλές συχνότητες για βαθύ μπάσο, και κατανέμει ομοιόμορφα τον ήχο σε ολόκληρη την καμπίνα του αυτοκινήτου. Αλλά και για εκείνους που απαιτούν ακόμα πιο ‘high end’ απόδοση, προαιρετικά διατίθεται και ηχοσύστημα με ενισχυτή υψηλής απόδοσης και subwoofer στο πορτμπαγκάζ, προϊόν συνεργασίας με την Denon.
Στην ήρεμη και ξεκούραστη οδήγηση σημαντικό ρόλο παίζει επίσης και η ποιότητα του ηχοσυστήματος. Το νέο CITROËN C4 διαθέτει τη νέα τεχνολογία διασποράς του ήχου. Με αυτή την τεχνολογία ο οδηγός και οι επιβάτες αισθάνονται ότι βρίσκονται κυριολεκτικά μπροστά στη ‘μουσική σκηνή’ απολαμβάνοντας έτσι ένα μοναδικό ηχητικό αποτέλεσμα. Η συγκεκριμένη τεχνολογία αποδίδει εξαιρετικά τη χροιά της φωνής, ενώ διαθέτει δυναμισμό στις χαμηλές συχνότητες για βαθύ μπάσο, και κατανέμει ομοιόμορφα τον ήχο σε ολόκληρη την καμπίνα του αυτοκινήτου. Αλλά και για εκείνους που απαιτούν ακόμα πιο ‘high end’ απόδοση, προαιρετικά διατίθεται και ηχοσύστημα με ενισχυτή υψηλής απόδοσης και subwoofer στο πορτμπαγκάζ, προϊόν συνεργασίας με την Denon.
ΠΟΛΛΑΠΛΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΠΡΟΣΩΠΟΠΟΙΗΣΗΣ
Το νέο CITROËN C4 ικανοποιεί τις απαιτήσεις κάθε πελάτη. Διαθέτει εξοπλισμό που μπορεί να προσαρμόσει την εμφάνιση στο εσωτερικό περιβάλλον, ανάλογα με τις ανάγκες και τις προσωπικές επιθυμίες του κάθε οδηγού. Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα σε 4 τύπους πολυφωνικών ήχων (‘ringtones’) (Classic, Crystal Symphony, Jungle Fantasy, Urban Rythmik) για τις ηχητικές προειδοποιήσεις. Μπορεί επίσης να επιλέξει από 3 επίπεδα έντασης του κλιματισμού (low, medium, και high), αλλά και να επιλέξει την απόχρωση στο φωτισμό του πίνακα οργάνων (σε αποχρώσεις από λευκό έως μπλε).
Το νέο CITROËN C4 ικανοποιεί τις απαιτήσεις κάθε πελάτη. Διαθέτει εξοπλισμό που μπορεί να προσαρμόσει την εμφάνιση στο εσωτερικό περιβάλλον, ανάλογα με τις ανάγκες και τις προσωπικές επιθυμίες του κάθε οδηγού. Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα σε 4 τύπους πολυφωνικών ήχων (‘ringtones’) (Classic, Crystal Symphony, Jungle Fantasy, Urban Rythmik) για τις ηχητικές προειδοποιήσεις. Μπορεί επίσης να επιλέξει από 3 επίπεδα έντασης του κλιματισμού (low, medium, και high), αλλά και να επιλέξει την απόχρωση στο φωτισμό του πίνακα οργάνων (σε αποχρώσεις από λευκό έως μπλε).
Επιπλέον, για ακόμα μεγαλύτερη άνεση το νέο CITROËN C4 προσφέρει στους επιβάτες του μια αξιοζήλευτη φωτεινότητα. Η μεγάλη γυάλινη επιφάνεια του παρμπρίζ συμπληρώνεται από την προαιρετική πανοραμική οροφή συνολικού εμβαδού επιφάνειας 1,3τ.μ. (διαθέσιμη από το 2ο επίπεδο εξοπλισμού).
ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΣΥΝΔΕΣΙΜΟΤΗΤΑΣ
Το νέο CITROËN C4 διαθέτει πολλαπλές δυνατότητες συνδεσιμότητας, πολλές από αυτές πρωτόγνωρες για την κατηγορία των μικρομεσαίων hatchback, όπως για παράδειγμα η πρίζα των 230V στην κεντρική κονσόλα. Η παραπάνω δυνατότητα αποδεικνύεται ιδανική ειδικά για τους εταιρικούς χρήστες.
Το νέο CITROËN C4 διαθέτει πολλαπλές δυνατότητες συνδεσιμότητας, πολλές από αυτές πρωτόγνωρες για την κατηγορία των μικρομεσαίων hatchback, όπως για παράδειγμα η πρίζα των 230V στην κεντρική κονσόλα. Η παραπάνω δυνατότητα αποδεικνύεται ιδανική ειδικά για τους εταιρικούς χρήστες.
Στις πολλαπλές δυνατότητες σύνδεσης περιλαμβάνεται επίσης και η θύρα USB, η υποδοχή για βύσμα τύπου jack, και η πρίζα των 12V, που βρίσκονται στο εμπρός τμήμα της κεντρικής κονσόλας και φωτίζονται. Πρίζα 12V υπάρχει επίσης και στο χώρο των αποσκευών. Επιπρόσθετα, η εύκολη πρόσβαση σε όλες τις παραπάνω υποδοχές, κάνει ευκολότερη τη ζωή στο εσωτερικό και συμβάλλει στην ασφάλεια κατά τη διάρκεια της οδήγησης.
Το νέο CITROËN C4 μπορεί να εφοδιαστεί και με το νέας γενιάς σύστημα δορυφορικής πλοήγησης με την μεγάλη έγχρωμη οθόνη. Το συγκεκριμένο σύστημα που ονομάζεται eMyWay περιλαμβάνει μεγάλη έγχρωμη οθόνη υψηλής ευκρίνειας, ενσωματωμένη μνήμη, θύρα USB συμβατή με όλες τις συσκευές MP3, απεικόνιση των ορίων ταχύτητας, και δυνατότητα σύνδεσης μέσω Bluetooth ώστε να μπορεί ο οδηγός να απολαμβάνει την μουσική που έχει αποθηκεύσει στο κινητό του τηλέφωνο.
ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ
Μία από τις προτεραιότητες του νέου CITROËN C4 είναι και ο περιορισμός της επίπτωσης στο περιβάλλον. Οι νέοι κινητήρες αποδεικνύουν την οικολογική συνείδηση και τις απαιτήσεις της μάρκας. Στο νέο μοντέλο ενσωματώθηκαν τεχνολογίες που έχουν στόχο
– πάνω από όλα – την μείωση τόσο των εκπομπών του CO2, όσο και τον περιορισμό της κατανάλωσης. Σαν αποτέλεσμα αυτών των καινοτομιών, το νέο CITROËN C4 θα περιλαμβάνει με το λανσάρισμά του, έκδοση που θα εκπέμπει 109 gr/km CO2, και από τα τέλη του 2011 η επίδοση αυτή θα μειωθεί στα 99 gr/km.
ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ
Μία από τις προτεραιότητες του νέου CITROËN C4 είναι και ο περιορισμός της επίπτωσης στο περιβάλλον. Οι νέοι κινητήρες αποδεικνύουν την οικολογική συνείδηση και τις απαιτήσεις της μάρκας. Στο νέο μοντέλο ενσωματώθηκαν τεχνολογίες που έχουν στόχο
– πάνω από όλα – την μείωση τόσο των εκπομπών του CO2, όσο και τον περιορισμό της κατανάλωσης. Σαν αποτέλεσμα αυτών των καινοτομιών, το νέο CITROËN C4 θα περιλαμβάνει με το λανσάρισμά του, έκδοση που θα εκπέμπει 109 gr/km CO2, και από τα τέλη του 2011 η επίδοση αυτή θα μειωθεί στα 99 gr/km.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ e-HDi MICRO HYBRIDΑρκετές εκδόσεις του νέου CITROËN C4 διαθέτουν την τεχνολογία e-HDi. Η παραπάνω τεχνολογία περιλαμβάνει το τελευταίας γενιάς σύστημα Stop & Start σε συνδυασμό με την ανάστροφη γεννήτρια και τον κινητήρα diesel. Ο κινητήρας σβήνει μόλις ακινητοποιηθεί το αυτοκίνητο ή όταν η ταχύτητα πέσει κάτω από τα 8χλμ., και επανέρχεται αυτόματα σε λειτουργία μόλις ο οδηγός αφήσει το φρένο (στα φανάρια ή στα μποτιλιαρίσματα). Το σύστημα συνεργάζεται με το ημιαυτόματο – χωρίς συμπλέκτη – 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων. Για όσο χρόνο ο κινητήρας βρίσκεται στην φάση “STOP”, οι κύριες λειτουργίες άνεσης (κλιματισμός, ηχοσύστημα) και υποβοήθησης (τιμόνι, ESP) παραμένουν ενεργοποιημένες Η συγκεκριμένη καινοτομία περιορίζει, τόσο την κατανάλωση, όσο και τις εκπομπές του CO2 του κινητήρα HDi κατά 15%.
Το σύστημα e-HDi αποτελεί συνδυασμό αρκετών τεχνολογιών:
- κινητήρας HDi,ένας από τους πιο αποτελεσματικούς κινητήρες της αγοράς,
- σύστημα Stop&Start με ανάστροφη γεννήτρια 2ης γενιάς,
- σύστημα e-booster που ξαναβάζει αμέσως σε λειτουργία τον κινητήρα (0.4 s),
- ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της γεννήτριας, για την ανάκτηση ενέργειας κατά τη φάση της επιβράδυνσης,
- κιβώτιο ταχυτήτων με βελτιστοποιημένες σχέσεις.
- κινητήρας HDi,ένας από τους πιο αποτελεσματικούς κινητήρες της αγοράς,
- σύστημα Stop&Start με ανάστροφη γεννήτρια 2ης γενιάς,
- σύστημα e-booster που ξαναβάζει αμέσως σε λειτουργία τον κινητήρα (0.4 s),
- ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της γεννήτριας, για την ανάκτηση ενέργειας κατά τη φάση της επιβράδυνσης,
- κιβώτιο ταχυτήτων με βελτιστοποιημένες σχέσεις.
“Είμαι πεπεισμένος ότι η τεχνολογία μας e-HDi, θα γίνει σύντομα πρότυπο για την αγορά, όπως ακριβώς συνέβη και στο παρελθόν με τον κινητήρα HDi, ο οποίος αποτελεί πλέον σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τα προϊόντα του ομίλου. Οι HDi κινητήρες μας επιτυγχάνουν κορυφαίες επιδόσεις σε ότι αφορά όχι μόνο την κατανάλωση και τις εκπομπές του CO2, αλλά για την ευκολία οδήγησης και τη δυνατότητα να ξεκινούν αμέσως χωρίς κραδασμούς και θορύβους,” Jean-Marc Gales, Executive Vice-President, Brands.
Ο κινητήρας e-HDi 110 DPFS, σε συνδυασμό με το 6τάχυτο κιβώτιο χωρίς συμπλέκτη και τα λάστιχα χαμηλής κατανάλωσης, συντελούν ώστε το νέο CITROËN C4 να επιτυγχάνει από το λανσάρισμά του, εκπομπές CO2 που δεν ξεπερνούν τα 110 gr/km.
• Τα νέα ελαστικά MICHELIN Energytm Saver
Η CITROËN και η Michelin ένωσαν τις δυνάμεις τους εξελίσσοντας την νέα γενιά ελαστικών MICHELIN ENERGY™ Saver 16”, που παρουσιάζονται για πρώτη φορά στις εκδόσεις e-HDi του νέου CITROËN C4.
Η CITROËN και η Michelin ένωσαν τις δυνάμεις τους εξελίσσοντας την νέα γενιά ελαστικών MICHELIN ENERGY™ Saver 16”, που παρουσιάζονται για πρώτη φορά στις εκδόσεις e-HDi του νέου CITROËN C4.
Η παραπάνω συνεργασία είχε σαν αποτέλεσμα την επίτευξη πρωτόγνωρων επιδόσεων στον τομέα της εξοικονόμησης ενέργειας. Με τα νέα ελαστικά πολύ χαμηλής κατανάλωσης MICHELIN ENERGY™ Saver, το νέο CITROËN C4 επιτυγχάνει μείωση των εκπομπών του CO2 κατά 5 g/km σε σχέση με τα συμβατικά ελαστικά, και εξοικονομεί 0.2λιτ. ανά 100χλμ., ή 90 λίτρα συνολικά σε όλη τη διάρκεια ζωής των ελαστικών.
Η νέα γενιά των ελαστικών MICHELIN ENERGY™ επιτυγχάνει πρωτόγνωρες μέχρι σήμερα επιδόσεις. Συμβάλλει καθοριστικά στην μείωση της κατανάλωσης ενώ βελτιώνει παράλληλα και το επίπεδο ασφάλειας αλλά και τη διάρκεια ζωής του ίδιου του ελαστικού. Επίδοση που βρίσκεται σε συνάφεια με τα ήδη πολύ υψηλά στάνταρτ του νέου CITROËN C4: υψηλή οικολογική συνείδηση και δυναμικά χαρακτηριστικά.
Ο εξοπλισμός των μοντέλων της CITROËN με τα ελαστικά MICHELIN ENERGY™ Saver έχει γλυτώσει μέχρι σήμερα 30 εκατομμύρια λίτρα καυσίμου, ενώ έχει γλυτώσει και την ατμόσφαιρα από περίπου 72.000 τόνους CO2.
ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΟΥ ΒΑΡΟΥΣ
Παρά τις αυξημένες του διαστάσεις και την ύπαρξη ευρείας γκάμας εξοπλισμών άνεσης, το νέο CITROËN C4 έχει καταφέρει να διατηρήσει το βάρος του στα επίπεδα του προκατόχου του.
Παρά τις αυξημένες του διαστάσεις και την ύπαρξη ευρείας γκάμας εξοπλισμών άνεσης, το νέο CITROËN C4 έχει καταφέρει να διατηρήσει το βάρος του στα επίπεδα του προκατόχου του.
Το παραπάνω αποτέλεσμα ήρθε μέσα από εκτεταμένες μελέτες ελέγχου του συνολικού βάρους, όπου οι σχεδιαστές εξέτασαν κάθε διαθέσιμη λύση ώστε να κάνουν το νέο μοντέλο ελαφρύτερο. Η προσοχή δόθηκε από τα αρχικά στάδια σχεδιασμού έως στην τελική φάση της βιομηχανικής παραγωγής του μοντέλου. Εμπεριστατωμένη και προσεκτική ήταν και η μελέτη κάθε επιμέρους τμήματος ώστε να μειωθεί το βάρος. Για παράδειγμα ο κεντρικός αφαλός του τιμονιού έχει χάσει 3.5 κιλά. Την ίδια στιγμή, παράμετροι όπως στιβαρότητα, ακουστική, ακαμψία για κάθε εξάρτημα έχουν μελετηθεί με τη βοήθεια ψηφιακής προσομοίωσης, ώστε να μειωθεί αφενός το βάρος του αλλά και να διατηρηθεί στα ίδια επίπεδα η μηχανολογική του ποιότητα. Νέες είναι και οι μέθοδοι που χρησιμοποιηθήκαν στην παραγωγή του νέου CITROËN C4, (συγκόλληση της οροφής και των θυρών με λέϊζερ, με κέρδος 2 κιλά, καθώς και των φτερών, με αντίστοιχο κέρδος 1,5κιλού).
Ο περιορισμός του συνολικού βάρους είχε σαν αποτέλεσμα να γίνει το νέο CITROËN C4 ένα ευκολοδήγητο αυτοκίνητο, που σέβεται παράλληλα και το περιβάλλον, επιτυγχάνοντας σημαντικές μειώσεις στην κατανάλωση αλλά και στις εκπομπές του CO2.
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΟ ΑΠΟ 15% ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΑ ΥΛΙΚΑ
Το 70% των τμημάτων του νέου CITROËN C4 είναι μεταλλικά -μεγάλο μέρος των οποίων είναι ανακυκλώσιμο- το 5% από διάφορα υλικά (γυαλί, κ.α.), και 5% είναι υγρά. Τα υπόλοιπα είναι πλαστικό (πολυμερισμένα υλικά).
Το 70% των τμημάτων του νέου CITROËN C4 είναι μεταλλικά -μεγάλο μέρος των οποίων είναι ανακυκλώσιμο- το 5% από διάφορα υλικά (γυαλί, κ.α.), και 5% είναι υγρά. Τα υπόλοιπα είναι πλαστικό (πολυμερισμένα υλικά).
Ο όμιλος PSA Peugeot Citroën έχει θέσει ένα πολύ φιλόδοξο στόχο σε ότι αφορά την φιλικότητα των μοντέλων του: μέχρι το τέλος του 2011, το 20% των τμημάτων ενός προϊόντος να είναι από ‘πράσινα υλικά’. Ο όρος ‘πράσινο υλικό’ περιλαμβάνει το ύφασμα, τα μη μεταλλικά ανακυκλώσιμα υλικά, και τα βιολογικά υλικά (προϊόντα από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας χωρίς πετροχημικά πρόσθετα). Η χρήση αυτών των υλικών προϋποθέτει την μείωση της κατανάλωσης ορυκτών καυσίμων στην παραγωγή τους, και την προώθηση της χρήσης πρώτων υλών από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα την παραγωγή ελαφρύτερων εξαρτημάτων, τον περιορισμό των εκπομπών του CO2 από την παραγωγή πλαστικού, και την προώθηση της χρήσης ανακυκλωμένων πλαστικών.
Από τα 200κιλά πολυμερισμένων πλαστικών τμημάτων του νέου CITROËN C4 το 15% προέρχεται από ‘πράσινα υλικά’. Πρόκειται ουσιαστικά για το μεγαλύτερο ποσοστό που έχει επιτευχθεί μέχρι σήμερα από τον όμιλο PSA Peugeot Citroën.
Το 40% των ‘πράσινων υλικών’ είναι φυσικά υλικά (π.χ. επένδυση οροφής από οργανικές ίνες), και το υπόλοιπο 60% είναι ανακυκλωμένα υλικά (π.χ. καλύμματα εσωτερικά των φτερών από πολυαμίδιο, ανακυκλωμένο πολυπροπυλένιο για τους αεραγωγούς, ανακυκλωμένο γυαλί για την ηχομόνωση κάτω από τον κινητήρα κλπ.).
Το 40% των ‘πράσινων υλικών’ είναι φυσικά υλικά (π.χ. επένδυση οροφής από οργανικές ίνες), και το υπόλοιπο 60% είναι ανακυκλωμένα υλικά (π.χ. καλύμματα εσωτερικά των φτερών από πολυαμίδιο, ανακυκλωμένο πολυπροπυλένιο για τους αεραγωγούς, ανακυκλωμένο γυαλί για την ηχομόνωση κάτω από τον κινητήρα κλπ.).
ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ
Το νέο CITROËN C4 εφοδιάζεται με κινητήρες που πληρούν τις προδιαγραφές Euro V, σέβονται το περιβάλλον και είναι οικονομικοί όσο αφορά το κόστος χρήσης και συντήρησης: τέσσερεις κινητήρες HDi (HDi 90 DPFS, HDi 110 DPFS, e-HDi 110 DPFS και HDi 150 DPFS), και τρείς κινητήρες βενζίνης (VTi 95, VTi 120 και THP 155). Ο THP 155 και ο e-HDi 110 DPFS συνοδεύονται από το χειροκίνητο 6τάχυτο κιβώτιο χωρίς συμπλέκτη. Ο HDi 110 DPFS και ο HDi 150 DPFS συνοδεύονται από το χειροκίνητο 6τάχυτο κιβώτιο. Ο VTi 120 διατίθεται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο 5 ταχυτήτων, είτε με αυτόματο κιβώτιο 4 ταχυτήτων.
Το νέο CITROËN C4 εφοδιάζεται με κινητήρες που πληρούν τις προδιαγραφές Euro V, σέβονται το περιβάλλον και είναι οικονομικοί όσο αφορά το κόστος χρήσης και συντήρησης: τέσσερεις κινητήρες HDi (HDi 90 DPFS, HDi 110 DPFS, e-HDi 110 DPFS και HDi 150 DPFS), και τρείς κινητήρες βενζίνης (VTi 95, VTi 120 και THP 155). Ο THP 155 και ο e-HDi 110 DPFS συνοδεύονται από το χειροκίνητο 6τάχυτο κιβώτιο χωρίς συμπλέκτη. Ο HDi 110 DPFS και ο HDi 150 DPFS συνοδεύονται από το χειροκίνητο 6τάχυτο κιβώτιο. Ο VTi 120 διατίθεται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο 5 ταχυτήτων, είτε με αυτόματο κιβώτιο 4 ταχυτήτων.
Κατά μέσο όρο, οι εκπομπές του CO2 του νέου CITROËN C4 σε συνδυασμένη χρήση δεν ξεπερνούν τα 130 gr/km για τις εκδόσεις πετρελαίου, και βρίσκονται μεταξύ 140 και 162 gr/km για τις εκδόσεις βενζίνης.
Σε απάντηση των οικολογικών και οικονομικών ανησυχιών πολλών καταναλωτών, το νέο CITROËN C4 διαθέτει στο βασικό του εξοπλισμό και οπτική ένδειξη αλλαγής ταχύτητας, που βρίσκεται στον πίνακα οργάνων. Έτσι το αυτοκίνητο συμβουλεύοντας τον οδηγό πότε να ανεβάσει ταχύτητα, τον βοηθά και στην προσπάθεια μείωσης της κατανάλωσης.
ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ ΠΟΥ ΣΕΒΕΤΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Η οικολογική συνείδηση του νέου CITROËN C4 δεν περιορίζεται μόνο στα επιμέρους χαρακτηριστικά του, αλλά επεκτείνεται και στην μονάδα παραγωγής του. Το εργοστάσιο του Mulhouse (Γαλλία), όπου κατασκευάζεται το νέο CITROËN C4, επιτυγχάνει εδώ και πολλά χρόνια κορυφαίες διακρίσεις σε ότι αφορά την προστασία του περιβάλλοντος:
- κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος και νερού ανά παραγόμενο αυτοκίνητο: μειώθηκε κατά 14 φορές τα τελευταία 30 χρόνια (9.5 μ3/όχημα το 2009),
- εκπομπές CO2 και φωτοχημικών ρύπων: μειώθηκαν στο 1/10 μέσα σε δέκα χρόνια.
Η οικολογική συνείδηση του νέου CITROËN C4 δεν περιορίζεται μόνο στα επιμέρους χαρακτηριστικά του, αλλά επεκτείνεται και στην μονάδα παραγωγής του. Το εργοστάσιο του Mulhouse (Γαλλία), όπου κατασκευάζεται το νέο CITROËN C4, επιτυγχάνει εδώ και πολλά χρόνια κορυφαίες διακρίσεις σε ότι αφορά την προστασία του περιβάλλοντος:
- κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος και νερού ανά παραγόμενο αυτοκίνητο: μειώθηκε κατά 14 φορές τα τελευταία 30 χρόνια (9.5 μ3/όχημα το 2009),
- εκπομπές CO2 και φωτοχημικών ρύπων: μειώθηκαν στο 1/10 μέσα σε δέκα χρόνια.
[CITROEN]
No comments:
Post a Comment